Kaip sumažinti benzino dūmingumą – veiksmingi būdai ir priežiūros patarimai

Benzininiai automobiliai paprastai laikomi švaresniais už dyzelinius, tačiau ir jie gali skleisti dūmus – ypač jei variklis susidėvėjęs arba netinkamai prižiūrimas. Dūmingumas rodo, kad degimo procesas nevyksta optimaliai, o tai ne tik didina teršalų kiekį, bet ir gali būti požymis, jog variklis artėja prie rimto gedimo.

Šiame straipsnyje sužinosite, kodėl atsiranda dūmai iš benzininio automobilio, kaip sumažinti jų kiekį bei kada verta apsvarstyti automobilio pardavimą per TopSupirkimas.lt, jei remontas tampa nebeefektyvus.

Kodėl benzininis automobilis dūmina?

Nors benzininiai varikliai paprastai pasižymi švaresniu degimo procesu nei dyzeliniai, dūmų atsiradimas iš duslintuvo vis tiek reiškia problemą. Tai nėra normalu ir gali signalizuoti apie skirtingų sistemų gedimus. Dūmų spalva – pirmas ir svarbiausias požymis, leidžiantis įvertinti, kas vyksta po variklio dangčiu.

Mėlyni dūmai

Mėlyni arba melsvi dūmai dažniausiai rodo, kad variklis degina tepalą. Tai atsitinka, kai:

  • Susidėvi vožtuvų riebokšliai, leidžiantys alyvai patekti į degimo kamerą.
  • Pažeidžiami stūmoklių žiedai, dėl ko alyva „prasiveržia“ į cilindrus.
  • Alyva perpilama per daug ir patenka į degimo zoną.

Ši problema dažniausiai pasireiškia šaltam varikliui užsivedus arba staigiai paspaudus akseleratorių. Tokiu atveju būtina atlikti kompresijos testą ir patikrinti tepalo sąnaudas.

Balti dūmai

Balti, garus primenantys dūmai gali turėti keletą kilmės šaltinių:

  • Kondensatas – natūralus reiškinys šaltu oru, kai išmetamosios dujos susiduria su žemesne temperatūra. Tokie dūmai greitai išnyksta, jiems sušilus.
  • Aušinimo skysčio nutekėjimas į cilindrus – dažniausiai dėl galvutės tarpinės pramušimo arba cilindrų galvutės deformacijos.
  • Degimo proceso problemos – kai kuras neužsidega tinkamai dėl prastų žvakių, uždegimo sistemos klaidų arba silpnos kompresijos.

Jeigu balti dūmai atsiranda nuolat ir kvepia saldžiai, tai ženklas, kad sudega aušinimo skystis – būtina nedelsti, nes tai gali privesti prie variklio perkaitimo.

Juodi dūmai

Juodi dūmai iš benzininio automobilio duslintuvo dažniausiai rodo, kad dega per daug kuro:

  • Oro ir kuro mišinys per riebus – per mažai oro, per daug degalų.
  • Purvini oro arba kuro filtrai;
  • Netinkamai veikiantys purkštukai, kurie purškia per didelį kuro kiekį;
  • Netikslus ECU reguliavimas, kuris nurodo per ilgą purškimo laiką;
  • Blogos kokybės kuras, kuris nesudega švariai.

Juodi dūmai gali ne tik padidinti degimo sąnaudas, bet ir kenkia katalizatoriui, ilgainiui mažindami variklio efektyvumą.

Tokie simptomai dažniausiai atsiranda dėl:

  • Susidėvėjusių variklio tarpinių (vožtuvų, galvutės);
  • Užsikimšusių arba seniai nekeistų filtrų;
  • Netvarkingos kuro arba oro tiekimo sistemos;
  • Blogai veikiančių sensorių arba uždegimo žvakių;
  • Ir, žinoma, netinkamos ar per ilgos eksploatacijos be tinkamos priežiūros.

Trumpai tariant – dūmai visada yra ženklas, kad kažkas negerai. Kuo anksčiau reaguosite, tuo paprastesnis ir pigesnis bus remontas.

Kaip sumažinti benzino dūmingumą?

Benzino dūmingumas dažnai rodo, kad degimo procesas nevyksta idealiai. Tai gali būti susiję su alyva, kuro sistema, oro tiekimu ar net pačiu variklio sandarumu. Laiku atlikta priežiūra ir profilaktika padeda ne tik sumažinti dūmus, bet ir prailginti variklio tarnavimo laiką.

1. Reguliariai keiskite variklio alyvą

Alyva – tai gyvybiškai svarbus skystis, kuris tepa variklio komponentus ir padeda išvengti trinties. Laikui bėgant:

  • Alyva oksiduojasi ir praranda savo tepimo savybes.
  • Užteršta alyva sukelia nuosėdas degimo kameroje.
  • Per skysta arba per sena alyva gali prasiskverbti pro stūmoklių žiedus, patekti į cilindrus ir sudegti kartu su kuru, suformuodama mėlynus dūmus.

Dėl to labai svarbu keisti alyvą pagal gamintojo nurodymus – dažniausiai kas 10 000–15 000 km arba kartą per metus, jei važiuojate mažiau.

Patarimas: kartu su alyva visada keiskite ir alyvos filtrą – jis surenka nešvarumus ir prailgina alyvos efektyvumą.

2. Patikrinkite ir keiskite oro bei kuro filtrus

Oro filtras ir kuro filtras yra atsakingi už tai, kad į variklį patektų švarus oras ir švarus kuras:

  • Užsikimšęs oro filtras mažina deguonies kiekį degimo mišinyje, o tai sukelia per riebų mišinį – atsiranda juodi dūmai.
  • Užsikimšęs kuro filtras trukdo vienodam kuro tiekimui, dėl ko variklis gali trūkčioti, nesudeginti kuro iki galo, ir skleisti baltesnius ar pilkšvus dūmus.

Filtrų keitimo intervalas priklauso nuo eksploatacijos sąlygų, bet vidutiniškai patartina keisti kas 20 000–30 000 km.

Rekomendacija: jei važinėjate mieste, kur daug dulkių ar statybų, filtrus keiskite dažniau nei nurodyta.

3. Naudokite kokybišką benziną

Prasta degalų kokybė gali sukelti:

  • Degimo nuosėdas, kurios užkemša purkštukus;
  • Nelygų kuro degimą, dėl kurio atsiranda trūkčiojimas, sumažėjusi galia, padidėjęs dūmingumas;
  • Didesnę tikimybę užteršti katalizatorių ar lambda zondą.

Naudodami kurą iš patikimų degalinių bei periodiškai naudodami specialius kuro priedus (valiklius), galite išvalyti kuro sistemą ir pagerinti degimo procesą.

Svarbu: venkite „nežinomos kilmės“ degalų ar degalų iš bakelių – ypač žiemą, kai vandens lašeliai bake gali sukelti papildomas problemas.

4. Atlikite purkštukų ir žvakių patikrą

  • Purkštukai turi purkšti kurą tolygiai ir po reikiamu slėgiu. Jei purkštukas purškia lašais, o ne rūku – kuras nesudega ir virsta dūmais.
  • Uždegimo žvakės uždega oro ir kuro mišinį. Jei jos nusidėvėjusios, suodinos arba ne tokios, kaip rekomenduoja gamintojas, tai gali sukelti nestabilų degimą.
  • Uždegimo ritė atsakinga už kibirkšties perdavimą. Trikdžiai joje gali sukelti neužsidegusius degalus, kurie vėliau sudega išmetimo kolektoriuje – pasirodo dūmai.

Reguliari šių komponentų diagnostika padeda užkirsti kelią brangiems variklio remonto darbams.

Patarimas: jei važiuojant jaučiate trūkčiojimą, sumažėjusią trauką ar girdite sprogimus duslintuve – tai aiškus ženklas patikrinti žvakes ir purkštukus.

5. Stebėkite aušinimo skysčio ir alyvos sąnaudas

Nuolat mažėjantis aušinimo skysčio ar alyvos lygis dažnai rodo vidinį variklio gedimą:

  • Jei aušinimo skystis patenka į degimo kamerą, jis garuoja, sukeldamas baltus dūmus, ypač rytais arba esant apkrovai.
  • Jei alyva prasiskverbia į cilindrus, sudega kartu su kuru, todėl pasirodo mėlyni dūmai, ypač akseleruojant.

Tokios problemos dažnai susijusios su:

  • Galvutės tarpinės pramušimu;
  • Vožtuvų riebokšlių susidėvėjimu;
  • Stūmoklių žiedų problemomis.

Rekomendacija: jei skysčius tenka pildyti dažniau nei kas keletą mėnesių – būtina atlikti diagnostiką. Uždelstas remontas gali baigtis variklio perdegimu arba kapitaliniu remontu.

Kada verta parduoti rūkstantį benzininį automobilį?

Jei:

  • Dūmingumas didėja, nors atlikote visus priežiūros darbus;
  • Automobilis yra senas ir dažnai genda;
  • Remonto kaina viršija automobilio vertę,

tuomet verta apsvarstyti alternatyvą – parduoti automobilį supirkimo įmonei, kuri priima ir techninių problemų turinčias transporto priemones.

TopSupirkimas.lt siūlo greitą ir sąžiningą sprendimą tiems, kas nebenori investuoti į nuolat rūkstantį ar gendantį automobilį.

Sužinok daugiau: TopSupirkimas.lt – greitas automobilio pardavimas be rūpesčių

Benzino dūmingumas – tai ne tik estetinė problema, bet ir aiškus ženklas, kad variklio veikla sutrikusi. Reguliari priežiūra, kokybiški degalai ir filtrų keitimas gali padėti sumažinti dūmus. Tačiau jei remontas tampa brangesnis nei pats automobilis, verta apsvarstyti parduoti transporto priemonę per TopSupirkimas.lt ir įsigyti ekonomiškesnį sprendimą.

Skaitykite