Šiuolaikinėje darbo vietoje darbdaviai nuolat ieško strategijų, kaip padidinti darbuotojų motyvaciją ir juos išlaikyti. Tarp šių strategijų ryškus kontrastas tarp atlyginimų didinimo ir investavimo į komandos formavimo žaidimus. Šiame straipsnyje gilinamasi į šį palyginimą, lyginant greitą pasitenkinimą, kurį suteikia atlyginimų didinimas, su ilgalaike komandinių žaidimų, skatinančių darbuotojų pasitikėjimą ir įsitraukimą, nauda.
Atlyginimų didinimo argumentai
Atlyginimų didinimas dažnai laikomas paprasčiausiu darbuotojų motyvavimo būdu. Finansinės paskatos yra universali motyvavimo priemonė dėl jų tiesioginio poveikio darbuotojo pragyvenimui ir gyvenimo kokybei. Jos yra aiškus, apčiuopiamas atlygis už sunkų darbą ir konkurencingose pramonės šakose dažnai naudojamos siekiant pritraukti geriausius talentus. Be to, atlyginimų priedus lengva išmatuoti ir palyginti, todėl jie yra standartinė motyvavimo priemonė valdant veiklos rezultatus.
Komandinių žaidimų psichologinė ir socialinė nauda
Priešingai nei tiesioginė finansinė atlyginimų didinimo nauda, komandiniai žaidimai suteikia psichologinį ir socialinį atlygį, kuris prisideda prie tvirtos ir bendradarbiaujančios darbo vietos kultūros. Šia veikla siekiama sugriauti barjerus tarp žmonių, skatinti vienybės ir bendro tikslo jausmą. Komandinis žaidimas gerina bendravimo įgūdžius, stiprina kolegų pasitikėjimą ir gali gerokai pagerinti problemų sprendimo gebėjimus. Ilgainiui šie žaidimai padeda ugdyti darbo aplinką, kurioje darbuotojai jaučiasi vertinami ne tik dėl savo darbo rezultatų, bet ir dėl savo vaidmens komandoje.
Ilgalaikis įsitraukimas ir trumpalaikis pasitenkinimas
Nors atlyginimo padidinimas suteikia tiesioginį pasitenkinimą, jo poveikis ilgalaikiam darbuotojų įsitraukimui ir pasitenkinimui gali būti ribotas. Tyrimai parodė, kad atlyginimo padidinimo poveikis darbuotojų pasitenkinimui yra stebėtinai trumpalaikis. Priešingai, komandinių žaidimų nauda laikui bėgant didėja, o tai lemia gilesnius ir prasmingesnius komandos narių santykius. Tai gali paskatinti glaudesnį bendradarbiavimą ir kūrybiškumą – veiksnius, kurie yra labai svarbūs inovacijoms ir ilgalaikei organizacijos sėkmei.
Lojalumo ir įsipareigojimo kultūros kūrimas
Vienas iš svarbiausių komandinių žaidimų pranašumų prieš atlyginimų didinimą yra jų gebėjimas ugdyti lojalumo ir abipusio įsipareigojimo kultūrą. Tokia veikla leidžia darbuotojams jaustis bendruomenės dalimi, o tai labai svarbu norint išlaikyti darbuotojus, ypač tarp jaunesnių darbuotojų, kurie labai vertina darbo vietos kultūrą. Dalyvaudami komandiniuose žaidimuose darbuotojai dažnai geriau supranta savo kolegų stipriąsias puses ir sunkumus, o tai didina abipusę pagarbą ir mažina konfliktus darbo vietoje.
Ekonomiškumas ir tvarumas
Komandinių žaidimų įgyvendinimas taip pat gali būti ekonomiškai efektyvesnis nei reguliarus atlyginimų kėlimas. Nors pradinis komandos formavimo programos sukūrimas gali pareikalauti tam tikrų investicijų, paprastai tai yra mažiau finansiškai našta nei konkurencingų atlyginimų išlaikymas per tam tikrą laiką. Be to, motyvuotos ir darnios komandos investicijų grąža gali viršyti tai, ko galima tikėtis vien iš atlyginimų didinimo, nes tai gali lemti didesnį produktyvumą ir inovacijas.
Geriausia iš abiejų pasaulių
Galiausiai veiksmingiausioms motyvavimo strategijoms gali nereikėti rinktis tarp atlyginimų didinimo ir komandinių žaidimų. Subalansuotas požiūris, kai finansinis atlygis derinamas su nuolatinėmis komandos formavimo pratybomis, gali panaudoti abiejų privalumus. Toks dvejopas požiūris užtikrina, kad darbuotojai patenkins savo neatidėliotinus poreikius ir kartu užsitikrins ilgalaikį įsitraukimą per emocinį ir socialinį ryšį.
Apibendrinant galima pasakyti, kad nors atlyginimų didinimas gali duoti greitą ir išmatuojamą naudą, negalima pervertinti ilgalaikės komandinių žaidimų vertės kuriant motyvuotą, pasitikėjimo kupiną ir darnią darbo aplinką. Įmonėms, siekiančioms ugdyti dinamiškus ir atsidavusius darbuotojus, investicijos į komandos formavimo veiklą yra ne tik alternatyva atlyginimų didinimui, bet ir esminė tvarios sėkmės strategija.